تغییر پورت پیش فرض ریموت دسکتاپ

علاوه بر مسائل امنیتی که ممکن است به تغییر پورت پیش فرض نیاز دشته باشید، در شبکه هایی که چند نفر همزمان می خواهند از طریق اینترنت و از راه دور به چند سیستم مجزا در یه شبکه محلی متصل شوند یکی از ساده ترین راه ها تغییر پورت پیش فرض ریموت دسکتاپ برای هر سیستم به صورت مجزا می باشد. به این صورت که برای هر یک از سیستم ها یک پورت مجزا تعریف کرده و در تنظیمات Port Forward مودم مشخص می کنیم که هر درخواست از خارج از شبکه محلی و از یک پورت خاص به کدام سیستم هدایت شود. با این روش از تداخل Remote Desktop سیستم های مختلف به طور همزمان جلوگیری به عمل می آید. در ادامه نحوه ی تغییر پورت پیش فرض ریموت دسکتاپ را به شما توضیح خواهیم داد.
1-کلید های Windows+R را با هم فشار دهید.
نغییر پورت پیش فرض
2-سپس عبارت RegEdit را تایپ نموده و OK را بزنید. 3-در پنجره Registry Editor به مسیر زیر بروید. Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Terminal Server\WinStations\RDP-Tcp روی Port Number کلیک راست کرده و گزینه Modify را انتخاب نمایید.
نغییر پورت پیش فرض 2
3-در پنجره باز شده حالت نمایش را از قسمت Base بر روی Decimal قرار داده ودر قسمت Value Data عدد مورد نظر خود را برای پورت وارد می کنیم.
نغییر پورت پیش فرض 3
پیمایش به بالا