ایده آل سیستم

ثبت فاکتور اصلاحی،ابطالی و برگشت از فروش در سامانه مودیان

تغییرات فاکتور اصلی در سامانه مودیان به سه شکل اصلاحی، ابطالی و برگشت از فروش تقسیم می شوند:

فاکتور اصلاحی: برای ثبت فاکتور اصلاحی در سامانه مودیان می باید فاکتور جدیدی با تغییرات مورد نظر در سیستم ثبت گردد. در فاکتور اصلاحی تمام موارد قابل اصلاح نیست و تنها میتوان تعداد و فی را در فاکتور اصلاحی تغییر داد. و برای تغییر مواردی مانند خریدار و.. باید فاکتور ابطال و فاکتور جدید در سامانه مودیان ثبت گردد.
فاکتور برگشت از فروش در سامانه مودیان: با صدور برگه برگشت از فروش در سامانه مودیان در واقع فاکتور فروش اصلی مرتبط حذف میگردد و اطلاعات فاکتور برگشت از فروش جایگزین آن میگردد. در برگشت از فروش سامانه مودیان بر خلاف رویه معمول حسابداری که در برگشت از فروش تعداد برگشتی درج میگردید تعداد کالا پس از کسر تعداد برگشتی ثبت میگردد. بدین معنی که می باید در برگه برگشت از فروش تعداد نهایی فروش آن کالا پس از کسر تعداد برگشتی ثبت گردد.
به عنوان مثال اگر تعداد کالا در فاکتور اصلی 50 عدد باشد و 10عدد از آن برگشت خورده باشد.باید در فاکتور برگشت از فروش تعداد آن کالا 40 عدد ثبت گردد. و در صورتی که فاکتور اصلی دارای چندین ردیف بود سایر ردیف ها دقیقا با همان تعداد ثبت گردد.
فاکتور ابطالی : این نوع فاکتور در زمانی که قصد حذف یک فاکتور از سامانه مودیان را داشته باشیم کاربرد دارد و همانطوری که قبلا اشاره شد در مواردی که قصد اصلاح مواردی را در فاکتور داشته باشیم که در صورتحساب اصلاحی سامانه مودیان قابل اصلاح نمیباشد، بالاجبار میباید این فاکتور را باطل و فاکتور جدید صادر نماییم.
تمامی موارد ذکر شده در مورد فاکتورهای اصلاحی ،ابطالی و برگشت از فروش در نرم افزار سامانه مودیان ایده آل به سهولت قابل ثبت می باشد.
پیمایش به بالا